Strategické řízení 31.5.-1.6.
Dobrá strategie zásadním způsobem ovlivňuje úspěch a perspektivu firmy i zisky vlastníků. Strategie není věda ale řemeslo, které se můžete naučit.
Přijďte se inspirovat a udělat kus důležité práce.
Výstupem každého účastníka bude konkrétní projekt pro jeho firmu.
Smyslem modulu je pomoci účastníkům s přípravou, tvorbou a implementací dlouhodobé strategie firmy. Cílem je dlouhodobě úspěšná firma, která rozvíjí svůj potenciál a všem zúčastněným stranám přináší požadované hodnoty (finance, spokojenost, klid, čas, …).
Konkrétními výstupy jsou zpracovaný návrh komplexní nebo dílčí strategie vybrané firmy, případně projekt přípravy a implementace strategie do vaší firmy.
Budeme se zabývat mj. těmito tématy:
• Strategické řízení - pojmy, přístupy, potenciál, metodiky, zkušenosti
• Konkrétní případové studie firem z různých odvětví
• Kdy a proč firmy potřebují strategii
• Stavební kameny dobré strategie
• Jak úspěšně vytvořit novou strategii, případně aktualizovat stávající
• Analytické metody a přístupy, metodiky pro implementaci
• Postup a kritické faktory úspěšného uvedení strategie do života
• Strategie firmy jako živého organismu
• Diskuze situací v konkrétních firmách a doporučených postupů pro formulování a realizaci strategie
• Příprava pro praktický výstup z modulu
• Interakce & diskuze
Garant modulu:
• Ing. David Kaprál, MBA
Lektoři modulu:
• Ing. Jiří Slezák, MBA
• Ing. David Kaprál, MBA
• a hosté (bude upřesněno)
Místo a čas konání:
pátek + sobota: 9:00-17:00 hod. FAIRHOTEL, Rybářská 19, Brno
• Díky modulu jsem v rámci projektu budování nové IT firmy definoval novou perspektivní službu a produkt situovaný v tržní nice. Modul mi přinesl hlubší vhled do definice základních hodnot firmy. Současně mi pomohl pochopit principy a potenciál jednotlivých strategických analýz. Aktuálně se zajímám o metodiku Scaling Up a stále vidím prostor pro další studium a zdokonalování v této oblasti. - Marek Gach
• Strategický modul považuji za jeden z klíčových v rámci celého studia MBA. Opakovaně se vracím ke konceptům a technikám, které byly na tomto modulu prezentovány. Za zcela zásadní považuji koncept 12 základních kamenů dobré strategie. Jako majitel několika výrobních společností si musím neustále uvědomovat, že společnosti řídím právě skrz vizi a strategii, nemohu se spoléhat na operativní manažerská rozhodnutí. Proto bych tento modul doporučil právě majitelům, případně ředitelům společností, kteří chtějí svou firmu dlouhodobě efektivně řídit. - Peter Surovič, CEO PSG Stavební skupina
• Strategický modul doporučuji všem, kteří mají ve firmě vliv na rozhodování.
Tento modul pomohl naší firmě uvědomit si, jak důležité je mít vytvořenou strategii pro celkové směřování firmy v příštích letech.
Po absolvování jsem začal pohlížet z jiného úhlu pohledu na náplň své práce i na fungování celé naší společnosti. - Adam Pecina, CEO Colorlak Maloobchod
• Jsem rád, že jsem strategický modul absolvoval a čerpám z něj dodnes. Absolvování strategického modulu bych doporučil všem manažerům i vlastníkům. Až zde jsem reálně pochopil nejen co je to firemní vize, mise nebo cíl, ale k čemu je vlastně zapotřebí mít tyto atributy definované. Zjištění na vlastní kůži, že pro budování a vedení firmy stačí jen precizně formulovat tyto základy, je ohromné. Celou dizertační práci jsem pak věnoval tvorbě firemní strategie. - Pavel Haninec, Co-owner MOTMOT Company, s.r.o.
• Díky strategickému modulu jsem si uvědomil, jak moc významné je mít firemní strategii. Strategii, na které se shoduje celá firma, kterou zaměstnanci znají a přijímají ji za svou, aby každý věděl, kam a jak se chceme dostat. Díky strategii máme jeden provaz, za který táhneme jedním směrem. Na téma strategie skupiny jsem následně tvořil disertační práci a dnes je pro nás návodem jak dál. - Jan Hróz, finanční ředitel skupiny COLORLAK.
Kontakty:
odborný grarant MBA programu:
Ing. Jiří Slezák, MBA
Dress code: casual / business casual