
Řízení nákupu a logistika 23.-24. května
„Náklady jsou jako tráva, pokud je pravidelně nesekáte, utěšeně rostou“.
Drtivá většina nákladů firem napříč sektory jsou náklady spojené s nákupem zboží a služeb. Tyto náklady jsou často rozhodujícím činitelem ziskovosti firem.
Budeme sdílet zkušenosti a aktuální doporučení, jak náklady nákupu měřit, analyzovat a řídit v čase, abyste byli lépe připraveni dělat správná podnikatelská a manažerská rozhodnutí.
V logistické části se budeme komplexně a prakticky zabývat touto kriticky důležitou oblastí. Speciální pozornost bude věnována oblasti e-commerce.
Přijďte se inspirovat a udělat kus důležité práce pro sebe i pro firmu.
Přijměte mimořádné pozvání na výukový modul v rámci SAMBA MBA programu, který je zároveň otevřen pro odbornou veřejnost a pro zájemce o studium.
Součástí modulu je praktické cvičení, zaměřené na úpravu dat a provádění kvantitavních analýz nákupního portfolia:
1. Analýza významnosti dodavatelů, nákupních kategorií, nakupovaných položek
2. Analýza top dodavatelů v nákupních kategoriích
3. Analýza příležitosti ke snížení cen nakupovaných položek
4. Analýza rizika dodavatelské pozice
5. Analýza platebních podmínek
6. Analýza produktivity pracovníků nákupu
Můžete se těšit mj. na tato témata:
• Turbulentní prostředí současného nákupu, podnikatelská a strategická funkce nákupu
• Nákup a logistika v organizaci společnosti, lidé v nákupu a logistice
• Zapojení nákupu do rozhodovacích procesů, hodnototvorný proces nákupu
• Řízení a hodnocení dodavatelů
• IS/IT podpora procesu nákupu
• Nákupní controlling a nástroje řízení nákupu
• Nákupní trendy a budoucí priority manažerů nákupu a logistiky
• Nákupní controlling v praxi a BI nástroje
• Nákup ve vazbě na logistiku
• Logistické procesy a jejich vazba na nákup
• Sales B2B a B2C a jejich vazba na nákup
• Aftersales služby a jejich vazba na nákup
• Logistika e-commerce (primárně B2C) a retail (primárně B2B), rozdíly, specifika, vazba na moderní obchodní model (omnichannel), last mile
• Reverzní logistika, zpětné toky, nákladovost a vliv na ekonomické výsledky společnosti
• Aktuální trendy ve skladové logistice i transportní logistice
• Automatizace, robotizace ve skladech, průmyslová interní logistika, moderní trendy skladové logistiky, WMS (warehouse management system)
• FMCG, logistika fresh a ultra fresh, teplotní řetězce (HACCP)
• Logistika jako vnitřní služba pro obchod a nákup, nákup logistiky, výběrová řízení, smlouvy, dodací podmínky a termíny, penále
• Transportní logistika nákladní, ADR doprava, přeprava celosvozových zásilek, přeprava paletových zásilek, přeprava kusových zásilek, moderní trendy
• Outsourcing logistiky nebo vlastní doprava
• Vyjednávací techniky a strategie
• „Vtok“ všech parametrů do P&L
• Specifika skladové logistiky pro retail, pro e-commerce a pro omnichannel
• Transportní doprava železniční, transportní logistika lodní, transportní logistika kontejnerová, transportní logistika multimodální
• Obal v logistice, transportní obaly standardizované, transportní balení pro výrobní sektor, transportní obaly pro FMCG, nestandardní balení, obaly pro reverzní logistiku
Do přípravy na seminář zařazujeme elektronický dotazník Procurement Survey 2025, jenž účastníci semináře exkluzivně vyplní před oficiálním zahájením letošního průzkumu v ČR. Účastníkům průzkumu budou posléze zaslány výsledky celého průzkumu. Vyplnění průzkumu pomůže účastníkům semináře připravit se a naladit se na probíraná témata.
• Ing. Bronislav Pánek, MBA
• Ing. Alena Březinová
• Ing. Jaroslav Skoták, MBA
Místo konání: Kde: HAJDIK, a.s., Jablůnka 668, Jablůnka
Kontakty:
odborný grarant MBA programu:
Ing. Jiří Slezák, MBA
Dress code: casual / business casual